torsdag 13. juni 2013

Kake fra syklubben

Så var det min tur til å ha "syklubb" igjen. Det er alltid like vanskelig å finne på hva jeg skal servere til damene. I "statuttene" heter det at det skal være enkel servering og det har vi vært flinke til å holde oss til. Måltidet blir alltid avrundet med en kake - gjerne en type kremkake.
Denne gangen laget jeg en kylling-gryte med brød og salat til. Til kaffen ble det Oboykake. 
Lager da først et sukkerbrød, som jeg deler i tre lag. På første laget legger jeg et lag med vaniljekrem. Bruker den ferdigkjøpte typen, gjerne blandet med en liten "dæsj" vispet kremfløte. Legger så på neste lag av kakebunnen og dynker med litt melk eller brus e.l. (Husk å dynke første laget også)  Legger på et tynt lag med aprikos-syltetøy. Over aprikos-syltetøyet legger jeg et
tykkere lag med Oboykrem. Det vil si kremfløte som er vispet med noen skjeer Oboy sjokoladepulver i. Legger så på siste laget av kakebunnen, og smører Oboykrem opp på og rundt kaken. Pynter med friske bær. Denne kaken smaker veldig godt og er enkel å lage :) 

De øverste kakeformene, laget i tre - er fra gamlehuset. Sukkerbrødet til denne kaken ble laget i en "nymotes" kakeform, men skulle ikke forundre meg om de gamle formene også kunne ha gitt et bra resultat :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar