mandag 20. august 2012

Kveldsstemning og dessert av ripsbær




Prøvde å fange opp det nydelige lyset som var torsdag kveld da vi kjørte til Ørsta.
Dette bildet tok jeg like etter at vi kjørte av ferga på Festøy.
Håper jeg greide å få frem litt av den vakre stemningen som var den kvelden .



I helgen plukket  jeg en del ripsbær  som jeg "dampet ut" for å fryse . Senere koker jeg saft av den - Deilig å ha til vinteren . Noe av bærene fryser jeg for å ha til denne desserten :
                                                                           
Ripsdessert .

3 dl. kremfløte
3 dl vaniljekrem ( ferdig kjøpt )
Ca. 5 dl ripsbær
1 pk marengs

Stivpisk kremfløten.
Visp vaniljekremen lett så den blir fri for klumper.
Bland den stivpiskede kremfløten og vaniljekremen.
Behold noen av marengsene hele . Desse brukes til å pynte desserten med. Resten av marengsen knuses til litt store biter. Bland den knuste marengsen og ripsbærene sammen med den ferdigblandede kremen. Pynt med marengs .

Denne desserten er veldig enkel å lage , og den er kjempegod :)    Lykke til!
.
.


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar