tirsdag 12. februar 2013

Fjell, fjord, turkamerat og strikkekjoler

Dette bildet tok jeg på søndag da jeg var på tur med min nye turkamerat, Pepe. På bildet kan man se innover Hjørundfjorden. Vanligvis passerer Hurtigruten bare forbi denne fjorden på vei inn til Geiranger, men i fjor sommer tok den noen turer inn denne fjorden også. Tror nok det ga mersmak.   

Keiser Wilhelm, Dronning Juliana og andre berømtheter pleide å komme med skip inn denne fjorden for å feriere. Her inne ligger også gamle ærverdige Hotell Union - på Øye.


Bildet under er av min nye turkamerat, Pepe. Etter at vi hadde hatt hund sammenhengende i 29 år 
( Pia- golden retriever 15,5 år og Sheeba - flat coated -mix 12,5) bestemte vi oss for ikke å ha hund mer. Savnet etter turkamerat har vært stort, så gleden var stor da sønn og svigerdatter i nabohuset anskaffet seg Pepe. Pepe har en nesten "umettelig" appetitt på turer, så nå er det : "ut på tur , aldri sur"

Det nederste bildet er av en av strikkekjolene jeg la ut i Eplabutikken min i dag.  Strikket i pt5 - garn fra Rauma Ullvarefabrikk. 80% god, myk ull og 20% nylon. Str. 6år og str. 4 år. - Superwash.


DDD

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar